TuiNa Massage Therapie

Wat is TuiNa Massage?

Deze massagetechniek (TuiNa, spreek uit: Twiena) is gebaseerd op de Chinese Geneeskunde en kan rust brengen en pijn weg halen, door de opgehoopte energieën te harmoniseren, de yin en yang aspecten van de lichaamsenergie in balans te brengen en de circulatie van Qi (levensenergie) en bloed te bevorderen.

Deze levensenergie die door het menselijk lichaam beweegt via de meridianen ofwel energiebanen, moet steeds in balans zijn. Een onbalans uit zich in pijn of bewegingsbeperking.

Meer over TuiNa en werkwijze

Bij alle behandelingen in de Oosterse geneeskunde ligt de nadruk op de gehele mens. Geprobeerd wordt de oorzaak van de (pijn)klacht te achterhalen en te behandelen, terwijl de Westerse geneeskunde meer gefocust is op behandeling van de lokale klacht, wat vaak slechts symptoombestrijding is en tijdelijke verlichting / verbetering geeft. Bij Tuina wordt er gekeken naar de mens in zijn geheel. Lichamelijke klachten beïnvloeden onze geest en wanneer je veel emoties hebt, kunnen deze in ons lichaam opgeslagen worden en dit uit zich vaak in pijn en onbalans. Soms kunnen onderliggende opgeslagen emoties vrijkomen tijdens of na een behandeling.

Tuina massage bovenrug.jpg

Intake - pols- en tongdiagnose

Er zal voorafgaand aan de eerste behandeling een uitgebreide intake gedaan worden, inclusief tong- en polsdiagnose. Daarna zal het behandelplan besproken worden, waarin o.a. de hulpvraag, behandeling en duur toegelicht worden. Na 3 tot 6 behandelingen worden de effecten gezamenlijk beoordeeld en indien nodig wordt de behandeling aangepast of een vervolgtraject wordt ingezet.

Vergoeding via zorgverzekeraar

De TuiNa Therapie massage wordt door sommige zorgverzekeraars vergoed via de aanvullende zorgverzekering. Voor meer informatie over de hoogte van vergoeding en door welke verzekeringsmaatschappijen, verwijs ik u naar de website van uw eigen zorgverzekeringsmaatschappij of : https://www.catcomplementair.nl/vergoeding-zorgverzekeraars/. Ik ben echter niet verantwoordelijk voor mocht de verzekeraar onverhoopt toch niet vergoeden.

tuina.jpg
voorkant meridiaanpop.jpg

Wat zijn de effecten?

• Pijnvermindering

• Een diepe ontspanning van lichaam en geest

• Een betere doorbloeding in de spieren en het bindweefsel

• Een betere energiedoorstroming in de meridianen

• Verhoging van de weerstand

• Het reguleren van de bloeddruk

• Vermindering spijsverteringsklachten

TuiNa Zen Massage

De TuiNa Zen massage is een heerlijke ontspannende behandeling.

Er zullen minder diepe technieken gebruikt worden als bij de TuiNa Therapie, zodat je fijn in de ontspanning kunt blijven. Doordat bij deze TuiNa Zen massage alle meridianen in balans gebracht worden, zullen niet alleen je spieren zich ontspannen, maar komt ook je hoofd volledig tot rust. Een geregelde TuiNa Zen massage zal o.a. je weerstand verhogen en heeft een preventieve werking op beginnende klachten.

Deze behandeling kan geboekt worden voor 35, 60 of 75 minuten. Zie hier voor de tarieven of klik op onderstaande button om direct een afspraak te maken.

massage