Anti cellulite behandeling

Wat is cellulite?

Cellulite wordt ook wel sinaasappelhuid genoemd. Het onderhuidse bindweefsel verandert waardoor putjes in de huid ontstaan. Het ontstaat vooral op benen en billen, maar het kan ook op andere plekken voorkomen. Cellulite komt vaker bij vrouwen dan bij mannen voor, omdat zij een andere opbouw van bindweefsel hebben onder invloed van genen en hormonen. Vaak wordt er gesproken over cellutits, maar dat is heel wat anders, het is nl. een onderhuidse bacteriële infectie.

Hoe ziet het eruit?

De huid ziet er hobbelig uit, vaak op de heupen, dijbenen en billen en soms op de onderbuik of bovenarmen (kuiltjes en deukjes). Er zijn meerdere gradaties te onderscheiden van zichtbaar bij inknijpen van de huid tot altijd zichtbaar.

Plekken waar cellulite zit voelen vaak koud aan door een verslechterende bloedcirculatie.

Oorzaken

Er zijn meerdere oorzaken en invloeden waardoor cellultie kan ontstaan en/of verergeren.

1. genetische aanleg

2. verhoogde ontstekingsactiviteit in het lichaam (laaggradige ontstekingen)

3. inactief leven

4. veroudering

5. hormonale beïnvloeding door o.a.

• binnenkrijgen van xeno-oestrogenen (chemische oestrogeenachtige stoffen)
    uit plastics, pesticiden en chemicaliën uit voeding, cosmetica en parfums​

• te hoog vetpercentage

• stress

• slecht slapen

• medicijngebruik

• anticonceptiepil

Natuurlijke schoonheid

Wat kan je verwachten van anti cellulite behandeling?

Na een korte intake wordt de anti cellulite behandeling gestart met een voorbereidende bindweefselmassage. Hierna wordt er met een cup masserend/glijdend over de huid bewogen, nadat de huid met een speciale olie van Weleda ingesmeerd is. De cups worden vacuüm gezogen waardoor de bloedsomloop plaatselijk wordt gestimuleerd en opgeslagen afvalstoffen afgevoerd kunnen worden wat een zeer diepgaand en krachtige uitwerking geeft. Dit kan lokaal wat gevoelig zijn.

Om het lichaam hierbij te ondersteunen worden er ter afsluiting nog een aantal acupunctuurpunten manueel gestimuleerd.

De Berken Cellulite olie van Weleda verstevigt het bindweefsel, maakt de huid glad en stimuleert de regeneratie van de huid.

tuina2.jpg

Het is erg belangrijk om de eerste dagen na de behandeling wat meer water te drinken dan gewoonlijk. Het kan zijn dat je je een beetje moe voelt of een zwaar gevoel in de benen hebt. Zorg dat je de dag van de behandeling en daarna je agenda niet te vol gepland hebt, zodat je lichaam de energie kan gebruiken om de afvalstoffen af te voeren.

Resultaat

Al na 3 behandelingen is er resultaat zichtbaar. Om optimaal resultaat te bereiken en te behouden is deze massage in kuurvorm aan te bevelen. Deze anti cellulite massage wordt dan wekelijks gegeven. Afhankelijk van uw huidconditie gaat het om 6 tot 12 behandelingen. Naarmate de kuur vordert, wordt het weefsel soepeler en gaat uw huid er steeds beter uitzien.

Voor een blijvend effect, kan men volstaan met 1x per 4 weken een behandeling.

Contra-indicaties

• zwangerschap